דירה להשקעה – כללים לבחירת הדירה

משקיעים רבים מבינים כי תחום הנדל"ן פורח, והוא התחום הנכון להשקעה כספית. לפיכך, החיפוש אחר דירות להשכרה או דירות למכירה נמשך ללא הרף. דירות להשקעת נדל"ן נרכשות לטווח ארוך, למטרות השכרה, בין השאר מתוך אמונה כי דירות אלה יעלו את ערכן (כפי שקורה עם מרבית נכסי נדל"ן בארץ).

דירות להשקעות נדל"ן – הסוד טמון במיקום

על מנת להצליח במציאת דירה להשקעה שתשמש אתכם לטווח ארוך, חשוב להתחשב מאוד בפרמטר המיקום שלה. חשוב למשל למצוא דירה שתהיה במרחק קרוב ככל האפשר למקום מגוריכם (עד חצי שעת נסיעה), על מנת שכמשכירים, תוכלו להגיע אליה ככל שיידרש. חשוב שהדירה תהיה ממוקמת באזור שכירות מבוקש – ליד מרכזי קניות ותחבורה ציבורית, בקרבת קופ"ח או בתי ספר, וכמובן – כדאי שהדירה שתבחרו תמוקם בסופו של דבר בשכונות הנחשבות "טובות", במיקום מרכזי אך שקט, שם דמי השכירות יהיו גבוהים יותר מאשר באזורי נדל"ן אחרים. זכרו כי ברכישת דירה להשכרה המיקום שלה חשוב הרבה יותר מהשיפוץ הנדרש בה – שיפוץ תוכלו לעשות תמיד, להזיז את הדירה למקום טוב יותר – זה לא….

פרמטר חשוב נוסף 

בתקופות של שפל במחירי הנדל"ן –

דירות במקומות טובים ישמרו על ערכן בעוד שמחירן של דירות באזורים הפחות טובים – יצנח.

בתקופות של גאות במחירי הנדל"ן –

מחירה של דירה במיקום מצוין ירקיע שחקים.

מהם הנכסים שיש להיזהר מהם בעת חיפוש דירות להשקעת נדל"ן?

  1. דירות ונכסים הממוקמים בשכונות "חלשות", שיש להם "שם רע" בישוב, וכן דירות בבניינים בעלי "שם רע" או מוזנחים במיוחד.
  2. דירות הצמודות מידי לבתי ספר או מוקדים מזהמים – תחנות דלק, מוסכים, אזורי תעשייה, וכן דירות המצויות לצד מוקדי מתח גבוה או בקרבת אנטנות סלולאריות.
  3. דירות שכיווני האוויר שלהן מוגבלים, או הכלואות בין בניינים החוסמים את זרימת האוויר אליהן.
  4. דירות שאינן מתאימות מבחינת התכנון הפנימי שלהן לסוג השוכרים שאתם מעוניינים בו, וכן דירות שההרס הפנימי שלהן רב וידרוש משאבים רבים לתיקון.
  5. דירות מכונסי נכסים – לרוב מדובר בדירות במצב גרוע או הממוקמות באזורים שאינם טובים. במידה ונתוני דירות אלה טובים, הרי שהתחרות עליהן תהיה גבוהה והסיכוי לזכות בדירות אלו במחיר הוגן – נמוך.

מצאתם דירה מבין שפע דירות להשכרה ? מצוין ! להלן הפעולות שעליכם לבצע:

  1. הוציאו נסח טאבו לנכס באמצעות האינטרנט – בדקו האם הנתונים תואמים את המידע שמסרו בעלי הנכס. האם זהותם מאומתת? וודאו כי אין על הדירה הערות אזהרה או כל שיעבוד אחר.
  2. רצוי לחפש את שמותיהם של בעלי הדירה באינטרנט, על מנת לבדוק כי אינם מעורבים בעולם הפשע או ששמותיהם הופיעו בקונוטציות שליליות חדשותיות אחרות.
  3. יש להזמין את תיק הבניין בעירייה, ולבדוק כי אין צו הריסה לבניין, וכי אין תביעה משפטית כלפי הדירה (ואם כן, זה הזמן לקזז אותה ממחיר הנכס). בדקו שמספר החדרים בפועל תואם את הרשום בתיק, ושלא נוספו תוספות בניה חריגות.

ועוד כמה נקודות שאסור להתפשר עליהן בעת חיפוש דירה להשכרה:

  1. אל תחפשו מציאות – אלה נדירות וקשות מאוד לאיתור, והזמן שתבזבזו בחיפוש אחריהן אינו שווה את המאמץ (מה גם שתמיד יתכן שהיא "מציאה" בגלל דברים שלא מספרים לכם). חפשו דירה טובה במחיר שוק הוגן.
  2. תמיד בקשו לראות את הדירה גם באור יום, ואל תהססו לעשות טיול בסביבה, בחצר ובשכונה.
  3. אל תהססו לבדוק את כל החדרים, את כל החלונות, את השירותים והמקלחות – בדקו את כיווני האוויר ואת הנוף הנשקף מכל פתח ומכל חלון.
  4. במידה וקיים ריהוט בדירה, שאלו את בעלי הבית הנוכחיים מה בכוונתו להשאיר – את הריהוט הזה תוכלו להציע לשוכרים שלכם.  אם אינכם מעוניינים בריהוט, בקשו מבעל הדירה לפנותו עם עזיבתו.

דירות להשקעות נדל"ן עם 'נדל"ן נבון' – ההשקעה הנכונה עבורכם!

מציאת דירות להשקעת נדל"ן היא משימה שאינה פשוטה, הדורשת מקצועיות והבנה מעמיקה של שוק ההשקעות, יחד עם היכרות מצוינת עם הנכסים המועמדים למכירה באיזור. במידה ואתם מעוניינים לעשות את הבחירה הנכונה עבורכם, ולמצוא את הדירה הנכונה ביותר עבור ההשקעה שלכם, במיקומים הטובים ביותר, אנחנו ב'נדל"ן נבון' נשמח לעמוד לשירותכם, וללוות אתכם יד ביד אל הנכס החדש שלכם.

הצטרפו גם אתם אל מאות הלקוחות המרוצים של 'נדלן נבון'!

לקביעת פגישת ייעוץ צלצלו 24 שעות ביממה (:

1800-101-350

אם כתבה זו יכולה לעניין מישהו מהמכרים שלך, נא העביר/י אליו את הלינק.

אז מה היה לנו עד עכשיו?

צור קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

*רלוונטי לבעלי הון עצמי של החל מ – 500,000 ש"ח
 
אולי יעניין אותך גם:
מחפשים מומחה נדל"ן? הגעתם למקום הנכון.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
*רלוונטי לבעלי הון עצמי של החל מ - 500,000 ש"ח
לקביעת פגישה

*הייעוץ רלוונטי לבעלי הון עצמי של החל מ-500,000 ₪