רכישת דירה בארץ או בחו"ל?

אנשים רבים מתלבטים בשאלה האם כדאי יותר להשקיע בחו"ל או בישראל? על מנת לחזק את הבנתכם בתחום, הכנתי עבורכם טבלת השוואה בין שני אפיקי ההשקעה:

 

 
  הנושא      השיקול   השקעה בארץ השקעה בחו"ל
עלויות

 

עלות הדירה גבוהה יחסית נמוכה יחסית
אפשרויות מימון המשכנתא זולה יחסית, לתקופה ארוכה ובאחוזי מימון גבוהים – 50%-75%. לרוב אין אפשרויות מימון, ואם כן, מדובר בהלוואות קטנות   יחסית, בריביות גבוהות ולתקופות קצרות.
רווחיות תשואה בישראל יחס השכירות השנתית מעלות הנכס נמוכה יחסית, בין 3-5% – תלוי בתקופה, במיקום ההשקעה ובסוג הדירה. בחו"ל – יחס השכירות לעלות הנכס גבוה יותר, בין 6%-10% – תלוי במיקום ההשקעה ובסוג הדירה.
עליית ערך הנכס בארץ ישראל, בעיקר במרכז הארץ, עליית ערך הנדלן ההשקעה גבוהה ויכולה לנוע בין 5%-8% בשנה, תלוי באזור, בשינויים הצפויים בו, בסוג הנכס ובתקופה. עליית הערך לרוב זניחה – נמוכה מאוד.
הוצאות מיסוי ונלווים נמוכות יחסית – ברכישת דירה יחידה, גבוהות יחסית – ברכישת דירה נוספת. משתנה – תלוי בחוקי המדינה.
עלויות תחזוקה זניחות יחסית. משמעותיות, יש בלאי גבוה לדירות בחו"ל, כמו כן, הדירות
לרוב כוללות ריהוט ומוצרי חשמל אשר מתקלקלים וודורשים
החלפה / תחזוקה.
רווחים שוטפים בטווח הקצר  נמוכים יותר גבוהים יותר
רווחים בטווח הארוך  גבוהים יותר נמוכים יותר
סה"כ הרווחיות סך הרווחים המשוקללים מהשקעת הנדל"ן (עליית ערך + סך השכירות בקיזוז הוצאות ראשוניות ושוטפות)  גבוהים יותר נמוכים יותר
 סיכון סיכון נמוך יחסית. סיכון גבוה, הנובע בעיקר מהצורך לסמוך על חברה/אדם לא מוכרים שינהלו עבורנו את הנכס.   המציאות מוכיחה כי יש לא מעט  מקרי הונאה בתחום הזה, ואנשים מפסידים את כל/מרבית כספם. כמו כן, במדינות ארה"ב למשל, יש   סיכון נוסף, הנובע מפגעי טבע כמו הוריקנים שעלולים לפגוע את הנכס.
 נגישות  גבוהה – יש אפשרות לראות את הדירה בעלות נמוכה מאוד ותוך זמן קצר. נמוכה – הנגישות יקרה (טיסות ושהייה בחו"ל) ולרוב נחסכת מבעלי הדירות ע"י מנהל הנכס.
 ניהול הנכס הוצאות תחזוקה והתעסקות עם הנכס לרוב בעל הדירה אחראי על התיקונים בדירה ועל השכרתה. החברה / האדם שאיתו עושים את העסקה אחראים על ניהול הנכס: תחזוקה והשכרה – הוצאות אלו מקוזזות מההכנסות מהנכס.

המסקנה:

אם יש לכם הון עצמי נמוך, ואתם זקוקים להכנסות מיידיות גבוהות יחסית לצרכי מחיה, ויש מי שניתן לסמוך עליו שינהל את הנכס עבורכם בחו"ל והוא בקי בשוק הנדל"ן שבו הוא עתיד להשקיע את כספכם – דירה להשקעה בחו"ל תתאים לכם יותר.

במידה ואתם מעוניינים להשקיע את הכסף באופן שייתן לכם את הרווחיות הגבוהה ביותר בטווח הארוך (5 שנים ומעלה), אינכם זקוקים להכנסות משמעותיות לצרכי המחייה – השקעה בארץ תתאים לכם הרבה יותר.


מעוניינים לדעת איך להשקיע בארץ בצורה המתאימה לכם ביותר, במיקומים עם פוטנציאל עליית ערך גבוה ובשכירות גבוהה יחסית לגודל ההשקעה?

מומלץ לעשות זאת עם יעוץ נדל"ני מקצועי, שיחסוך לכם כסף, עוגמת נפש וטרטורים מיותרים.

רכישת דירה בארץ או בחו"ל?
צור קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

*רלוונטי לבעלי הון עצמי של החל מ – 500,000 ש"ח
 
אולי יעניין אותך גם:
מחפשים מומחה נדל"ן? הגעתם למקום הנכון.
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
*רלוונטי לבעלי הון עצמי של החל מ - 500,000 ש"ח
לקביעת פגישה

*הייעוץ רלוונטי לבעלי הון עצמי של החל מ-500,000 ₪